مادر شهدا

بسم الرب الزهرا

مادر شهدا

بسم الرب الزهرا

مشخصات بلاگ

بسم الرب الزهرا
وبلاگ تخصصی شهدا هییت شریف یازهرا(سلام الله علیها) کرج

واحد شهدا

بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان

نامدار گنام

سه شنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۳، ۰۵:۱۰ ب.ظ

وصیت نامه ی یک شهید گمنام


در بهشت زهرای تهران ، مزاری وجود دارد که علی رغم شناسایی شدن صاحب آن ، در گمنامی کامل بسر می برد. صاحب این مزار هم عکس دارد و هم نام پدر و تاریخ تولد و عروجش مشخص است اما نامی ندارد.
برای زیارت این تربت مقدس ، باید به این آدرس مراجعه نمایید: قطعه 24 - ردیف 125 - شماره 5


بر فراز مزار این شهید گمنام ، بخشی از وصیت نامه او به این شرح نگاشته شده است:

خدمت پدر و مادر عزیز و گرامی و خواهران و برادران عزیزم سلام رسانده و امیدوارم خدا را هیچ موقع فراموش نکنید. ای مادر که مرا در دامان خود پرورش دادی و شب و روز برایم زحمت کشیدی ، سعی کن همچون زینب در مرگ فرزندت صبور باشی و این را بدان که آخرین راه مردن است [پس] چه بهتر آن که در راه اسلام شهید شوم. من ننگ می دانم [مرگ] آن کسی را که در رختخواب بمیرد.

ای مادر و پدر گرامی مرا تشییع جنازه نکنید که از روی هزاران شهیدی که بی هیچ هیچ تشییع جنازه ای جانشان را فدای انقلاب کردند شرمنده ام.

بر روی سنگ قبرم نامم را ننویسید . می خواهم همچون ده ها هزار شهید دیگر گمنام باقی بمانم. اگر خواستید فقط این جمله را بنویسید : «پر کاهی تقدیم به آستان کبریای الله».

ای برادران و خواهران و دوستان. برایم گریه نکنید که دشمن خیال می کند ضعیف هستید. به دشمن بگویید که اگر پیکرم را صد پاره کنند ، اگر پاره های آن را هم بسوزانید و اگر خاکستر مرا به دریا بریزید در دل موج خروشان دریا صدایم را خواهید شنید که فریاد می زنم اسلام پیروز است ، ستمگر نابود. والسلام.
_____________________________________
و جانش پر کاه بود...!!!

و حالا ما برویم و به فکر اسممان باشیم که برروی بنر ها و تبلیغات بزرگتر از بقیه چاپ شود.... بر سردر امور خیرمان ناممان را حک کنیم... و جالب است که می گوییم:(
«أرأیت الذی یکذب بالدین * فذلک الذی یدع الیتیم * ولا یحضّ علی طعام المسکین * فویل للمصلین * الذین هم عن صلاتهم ساهون * الذین هم یراؤون»)

در مورد تفسیر این آیات از امام علی (ع) روایت شده است که آن حضرت فرمود: ریاکاران در نماز آن کسانی هستند که در پیش چشم مردم نماز می خوانند تا مردم ایشان را ببینند و به ایشان نگاه کنند و گمان کنند که ایشان نیز در خط ایمان حرکت می کنند و به ستایش ایشان بپردازند.
  • راوی شب عملیات

نظرات  (۴)

  • علیرضا غفاری
  • شوخی میکنم
    پاسخ:
    :-)
  • مهدی شریفی
  • عکس شهدا عمل می کنیم...
    پاسخ:
    متاسفانه...
  • علیرضا غفاری
  • ماشاالله هیئت
    واحد شهدا هم بلاگ زد
    چرا به آقای سلیمانی نمیگید بیاد وبلاگ واحد ورزشی رو هم بزنه؟
    پاسخ:
    سلام.ممنون.
    در این باره با خود ایشون صحبت بفرمایید
  • رژیم لاغری
  • عالی بود
    پاسخ:
    ممنون از نگاه با ارزشتون.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی